5 dagar kvar på Finse.shiiit.

Snacka om en säsong som bara flygit iväg. Att jag varit här sen den 28 juni är helt galet. 4 månader. En månad mindre än i Sälen men endå. Tiden har gått sjukt fort. Vissa dagar. Vissa dagar inte. Då vill man bara härifrån. Men jag tror att efter många om och men att jag till slut lärt mig det jag sa i början. Man måste lära sig att leva på Finse. Det tar många tårar, ångest och ensamhetsdagar innan man lär sig det. Men när man väl gjort det så är det lätt värt det. Jag åker hem med pengar som jag aldrig någonsin haft om jag varit kvar i Sandefjord. Där hade jag spenderat allt. Och det är väl därför de allra flesta av oss svenskar är i Norge? För att spara.
Om ca 2 månader är jag där. I det landet jag hittills gillar mest. Där solen skiner nästan varje dag, changen är kall och friheten är total! I like it. Det är nog just därför jag lever som jag gör. Och precis som jag sa i början. Det är lätt värt det!


Så mina kära vänner hemma. Vi ses snart. På onsdag för att vara exakt. Och tro det eller ej, men jag ska tydligen börja spela innebandy igen. I korpen. Nästa söndag är det match, håll i hatten.

bye.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback