Då va allt klappat

Dagen till ära har allt fram till maj löst sig. Blev som jag skrev tidigare. Resan är bokad, 3 januari bär det iväg. I 2 månader på "samma" resa som alltid. Det kommer bli grymt. Jag vill ha sol nu.
Ringde dessutom Torpet i Kungsan när resan va klar. Relativt klart att det är där jag spenderar november o december. 2 månader i Kungsör. Det går nog bra hoppas jag. Klart det gör. Bara vara hemma o ta det lugnt. Inte tänka på så många problem. Känns faktiskt helt okej. Vara på ett ställe där allt funkar på rutin, slippa komma in i nåt nytt. (förutom jobbet då) Men aaa, ska jag vara helt ärlig så är jag riktigt nöjd över att bara vara hemma. Dessutom så är det under morgondagen jag ska fixa lokal till min 25års fest. Lätt. Det kommer bli grymt. Hoppas jag.  

Genast känns det lättare på nåt sätt. När man har något att se framemot. Det är då man förstår varför man är här bland de ödsliga bergen. När man vet att shiit va kul jag kommer ha för liite av de pengarna jag sparar här. För jag kan helt klart säga att lyckas jag spendera allt under 2 månader i Thailand, då är det dax att söka ekonomisk hjälp. hah.

Fast samtidigt kan jag faktiskt säga att jag börjar lära mig att leva på Finse. Jag gillart. Det är extremt lugnt o skönt. Vi kollar film. Vi spelar kort. Vi jobbar. Vi sover extremt länge om dagarna. Vi går på tur. Och ibland går vi heeelt bananas o dricker asmånga halfliters. Man skulle kunna säga att allt går på rutin här med. På sitt sätt. Och det är ju inte för ingenting jag ska tillbaka i mars igen efter resan o fylla på sparandet ännu mer.

Sen är det dax. Att hitta sig ett ställe att bo. Och kanske för en gång skull stanna där ett tag. I mitt egna hem.


Om ni vill veta något om mig utöver mina tankar. Så har jag nu under 2 dagar varit tillbaka som kock. Micke o Rille drog till Bergen igår förmiddag o gav mig ansvaret i köket. Och jag har nu lärt mig var jag trivs bäst i en restaurang. I köket. Jag tillomed log när jag städade hela köket själv. Men det är lite som vi pratade om i boggin i lördags. Man måste våga i ett kök, jag tror jag har tappat tron på mig själv. Jag måste bara hitta den igen.
Imorrn är jag tillbaka i servisen. Eller som restaurangansvarig om man får vara dryg o säga så? Det är ingen vanlig dag imorrn heller. Jag kommer snart vara med i norsk Tv. För imorrn kommer ett program som heter jänter på hjul hit. Och de ska filma i restaurangen. Jag är enda servis, så jag blir nog med. Det går fint det. Vore ju jobbigt om man tappa nåt.... äähh. Det löser sig, det gör det alltid.

Nu ska jag sluta skriva massa svammel. Jag går heeelt bananas istället o börjar läsa en bok. Eller kollar vänner, som vanligt.

puss o gonatt.


Hittade ett gammalt roligt kollage.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback